duminică, 2 august 2015

Dialoguri

 

   „Idioții ... idioții ăștia ... se așteptau să-mi cer iertare, să-mi fie frică, să-mi fie frică să ce și de ce? Niște tâmpiți care se laudă că cunosc omul ... eu singur mă pricep la oameni mai bine dăcât ei toți la un loc ... ce să-ți spun ... Ela aia cu țâțele mari ... he, he, până și pentru mine, care întotdeauna am preferat muierile cu țâțele mari ... Ela le avea prea mari ... și se jura că   n-avea silicoane și alte rahaturi ... ce nu fac muierile astea pentru bani ... și doctorii ... că-i băgase bou’ăla Elei în țâțe un camion dă cauciuc, că abia de mai mergea, îi trebuia o liză să le care ... și Liza ce pont bun mi-a dat ... cu doctorul ... cine să creadă că ditamai doctorul dă chitanțe false și în loc să depună toți banii la bancă, îi oprește zilnic în safe ... da, noroc cu Liza ... ce a mai guițat dom’ doctor când l-am prins, da’ al dracu’, rezistent mai a fost! ... că  n-a vomat cifru’ până ... ce minte au și femeile astea ... eu l-am bătut dă s-a căcat pă el, l-am ars cu țigara, i-am strivit degetele în ușă, iară el ... al dracu’, să ținea tare, pân’a venit ea cu ideea ... ha ha ha, super idee, tare dă tot ... auzi tu, să-i bagi un castravete-n cur! Liza avea ea ceva contra la doctoru’ ăsta, că prea-i luceau ochii când îl chinuiam ... cum a auzit dă castravete’n cur, a și guițat cifrul! ... tare ... tare fata ... da’ și eu am fost corect ... 70% la 30% ... biata Liza ... acu’ parcă-mi’e milă de ea ... și i-am spus clar „nu-i ține în casă, ascunde-i bine că lumea-i plină dă hoți” ... asta e ... dacă am pierdut aproape douăsute de mii de președinți în câteva mâini? ... ce să fac, simțeam că eram pă val ... și i-am spus să-i ascundă ... ce zgomot ciudat i-a scos căpățâna când am pocnit-o ... ca un dop dă sticlă ... ciudat ... în viața mea n-am auzit așa zgomot ... îmi pare rău, da’ io i-am zis să-i ascundă și, dup’aia nu tot io    i-am zis că-i mulți hoți? ... și s-a mai și luptat pentru bani, ca proasta ... că altfel doar n-o răceam io tocmai pă ea ... ” 

-         Prima 

   „ Asta a fost o înțepătură?
   Ia uite, e ca o arsură!
   Mă așteptam la ceva mai dureros!
   Și prietena aia a Ginei, aia bătrână, cum dracu’ o chema? ... să mor io da’ nu-mi aduc aminte ... ce vroia baba? ... un cățel să facă frumos pă lângă ea? ... noroc cu Gina – „ai răbdare, ai răbdare, că e lăudăroasă și sigur îți arată unde sunt” – și așa a fost ... cum am început să fac mofturi, cum a început să fie mai atentă ... băga’o-aș în pizda măzii dă babă, da’ ce, ea vroia cordeală noapte dă noapte pă degeaba? ... ce? ... mă credea vreun mexican d’ăla nespălat și flămând? ... da, noroc cu Gina ... ce femeie ... ce femeie ... Ela asta cred că era’n stare să-și bage și-o rachetă’n cur, numa’ să n-o dea afară din baru’ ăla’mpuțit ... cică mai bine așa decât chelnăriță ... ea mi-a prezentat-o pă Liza ... că dup’aia când a văzut că n-o mai vede prin bar ... să îngălbenea doar dacă intram pă ușă ... dacă nu era Gina să-mi spună, să alegea baba cu cordeala gratis ... da’ așa, am lăsat-o să prindă gustu’ și dup’aia pas, am început io să fac pă mironosița ... ha ha ... ce chestie ... credeam că-i ușor să fii cocotă masculină, da’ nu-i deloc așa ...
   ... să-mi cer iertare ...  
   ... să-mi cer iertare ... 
   ... să-mi cer iertare? ...
   ... da’ de ce să-mi cer iertare? ...
 ... că io am avut curaj și ei nu? ... era aia din primul rând aia ... aia roșcată și mare ... numai când auzea ... „a violat și a ucis și a furat ...” și-i luceau ochii ... cred că dacă eram mai  dăștept, cu ea mă’ntovărășeam ... și bărbații ... să fac toți c-ar fi atenți ... și ascultă încruntați ... și în timpul ăsta să gândesc „ia uite al dracu’, mie nu-mi dădea prin cap” ... tu ești tată? ... tot cu ruginitura aia umbli? ... nici acu’ mort n-ai făcut rost de ceva mai de doamne ajută? ... da’ tot rău arăți ... tot plămânii? ... he he, te-ai supărat pă mine, da’ știi că ți-am făcut un bine ... ce, o mai duceai mult cu plămânii ăia ai tăi ferfenițiți? ... m-ai învățat meserie? ... pe mine? ... m-ai învățat un căcat, asta m-ai învățat ... că dacă rămâneam cu ce-am văzut la   tine, eram și astăzi mare șmecher pîn vreun cur dă țară speriind copiii ... și temându-mă să nu iasă vreun părinte la mine ... ia zii, cum a fost când te-ai dus la văduva aia de ți-a spart capu’ cu tigaia? ... ha ha ha ... păi ce credeai, că dacă ești mort, oamenii uită? ... ia să văd, mai ai semnu’ și acu’? ... da, acolo’n creștet ... au râs și curcile ... marele bandit a intrat peste o bătrânică singură și văduvă ... a scris și la gazetă ... cică tocma’ făcea o plăcintă cu mere când ai intrat peste ea ... și ai amenințat-o cu pistolul ... și ea s-a speriat și a pus mâna pe o tigaie – de fontă – și te-a bătut de te-a băgat în spital ... că râdea gazetele că cică să ne ferească Dumnezeu să se apuce văduvele bătrâne de tâlhării ... da’ știi că atunci i-am pus prima oară lațul unuia dă gât? ... știi? ... era unu’ ... nu-mi aduc aminte numele acu’, unu’ dă avusese fierăria aia la crucea drumurilor ... unu’ mare și cu curu’ cât al lu’ o vădană ... ăla de-i ziceau vecinii din cauza asta Căcat Gros ... așa ... ți-l amintești ... ăsta a râs ăl mai abitir dă pățania lu’ matale ... și’ntr-o noapte, m-am dus ușurel ... cum mă știi ... pân’ la el la ușă ... câinii era cuminți, că mă știa ... da, da, adevărat, asta dă la tine am învățat-o ... da ... să mă’mprietenesc cu câinii din vreme ... da, trecusem de fo patru, cinci ori și le dădusem câte o bucată dă cârnat ... că acuma, doar scânceau când mă simțeau p’aproape ... și m-am dus la Căcat Gros ăsta, cum îți spusei și ți    l-am răcit cu lațu’ ... dacă-l vedeai cum belește ochii și dă din mâini ... mureai dă râs, nu alta ... și ca să vezi că sunt un fiu bun, să știi că cu toate că era întâiași dată, nu m-am grăbit ...      l-am lucrat câte’un pic, câte’un pic ... vreo cinșpe minute ... asta m-a și scăpat ... c’a zis poliția că e treabă dă profesionist ... și io n’aveam decât fo paișpe ani ... ești mulțumit acu de fii`tu’? ... hai, nu mai fi supărat ... ce, dacă nu-ți puneam io perna pă gură, cât mai trăiai? o zi? ... două? ... că și mama a zis la fel „fă-i mă lu’ tactu’ un bine, nu-l vezi ce se chinuie?” ... tu ca tu, da’ ne chinuiai pă toți, tușeai și scuipai și te zvârcoleai că nu mai avea nimeni liniște’n casă ... Gina, deșteaptă fată ai fost cu baba ta, auzi proasta, credea că io muncesc pă gablonzuri d’alea ieftine ... și când ți-am pus perna pă gură dormeai, așa să știi ... și habar n-ai avut de ce se’ntâmplă ... că mi-a fost milă dă tine ... că erai ... da’ ce idee Gina, să ne găsească baba’n pat ... ha ha ... ții minte ce mutră a făcut? ... am crezut c-o lovește apoplexia ... nu mai avea aer ... nici să vorbească nu mai putea ... da, dormeai când   ți-am pus perna pă gură ... dă nici n-ai știut ce s-a’ntâmplat ... ce te-a luat dă păr și te-a dat afară ... de und’ să știe că noi plănuisem totu’ ... atunci, ca să mă oprească ... că io veneam vezi Doamne după tine ... nu, nu te-ai zbătut dă loc ... ai fost bucuros că s-a terminat, da, zău așa ... nu mai da aiurea din gură ... că dacă mă ridic d’aici ... mi-a arătat tot ce avea, că noi credeam că are numa’ bijuterii și când colo avea baba obligațiuni la purtător și bani ... păcat dă acțiunile alea că era nominale ... da, te-ai stins ca un pui dă găină ... și iar ai fost deșteaptă Gino ... atunci când ai avut ideea să mă cert cu baba de față cu vecinii ... și să dăm lovitura după două nopți ... bă tată, cum mă ridic d’aci, mă jur că-ți fac io rost de’o pocnitoare adevărată ... și când a găsit-o poliția, atîrnată de laț ... cu casa în ordine ... cu câteva mii în geantă ... că toată lumea credea că a fost pentru jaf ... i-am lăsat câteva mii și i-am luat câteva sute dă mii ... polițistul ăla dă ma’ntrebat ce și cum – vezi tată, pocnitoare ca a lu’ polițistu’ ăla’ți aduc – parcă să și jena, mai avea puțin și-și cerea și scuze ... iară Gina, tocmai atunci s-a apucat să cheltuiască ca bezbetica ... nu ți-am spus io Gino? ... fii cuminte că e ăștia cu ochii pă toți ... da’ tu, parcă’nebunisei dă tot ... da, da, nu te mai holba așa la mine ... că ne dădeai pă tavă la poliție ... că dacă erai cuminte nu te răceam ... că știi că te iubeam ... așa? ... râzi dă mine? ... atunci du-te dracului, că poate pun io mâna pă tine ... da tată, mama după ce-ai murit tu, s-a apucat dă băutură, da’ nu cum știi tu ... nuuu ... zdravăn, că-n primul an mă dusese’n sapă dă lemn, noroc cu frati-miu, cu ăla micu ... da, cu el ... Ela, ce dracu-ți făcu fă la țâțe? ... da, a venit cu ideea să facem un cazan dă distilat ... că nu să mai putea cu a bătrână ... da’ n-o lăsam singură ... o ajutam și noi ... ăla micu’? ... dă und’ să știu io dă el ... dacă tu nu știi ... io, nici atât ... ultima dată i-am lăsat – pă el și pă mama – beți morți ... că atunci am plecat să-mi caut norocu’ și să cutreier lumea ... da’ ce-i căcatul ăsta de motel ... așa pat tare n-am pomenit de când ne băteai iarna ... dă dormeam în coteț cu câinele ... ” 

-         A doua! 

   „Parcă-i și prea multă lumină ... nu știu de ce am impresia că se uită cineva pă geam la  mine ... Ela, te uiți tu dacă-i cineva la geam? ... cică hoții au onoare și cuvânt ... au pă dracu’ ... auzi, să mă dea în primire tocmai unu’ din tagmă ... un borfaș ordinar, un pungaș, un pârlit ... Ela, sigur nu-i nimeni la geam? ... auzi, că să mă dea’n primire că ca să aibă liniște ... că dă răul meu îi omora poliția pă toți ... Gina, io nu’ș ce am, da’ nu pot să mă mișc, stinge dracului lumina aia că mi-a scos ochii ... ia uite-o și p’asta mică! ... ha ha ... ce bătaie de joc ... ai fost în sală? ... ce zici? ... dacă nu-ți zicea pă nume tu te recunoșteai? ... că un biet copil, că o biată fată, că săraca minoră ... da’ că era curvă’n toată regula ... ce vrei dă la mine? ... că de ce      te-am răcit? ... stinge Ela lumina! ... da’ tu de ce mi-ai băgat mâna’n  buzunar? ... nu eram înțeleși la preț? ... tare-i patul ăsta, o să mă plâng ... frati-miu, să te plângi că-s paturile tari ... da mamă, ce te uiți așa la mine ... că-s ca piatra ... și lumina asta’n ochi, pă tine măi fată nu te știu ... unde? ... la lac? ... chiar nu-mi aduc aminte ... cred că eram beat ... Gina, se uită cineva pe geam la noi? ... și tu ce vrei? ... ce ești așa murdară și urâtă? ... păi sunt io dă vină? ... toată lumea știe că nu-mi place să lucrez cu cuțitu’ ...   tocmai, pentru că-i murdar ... și nu te-am rugat io să taci? ... nu ți-am zis io să taci și nu pățești nimica? ... Ela stinge lumina, că vin la tine și să mor de nu-ți tai țâțele alea mari ... tu de ce-ai țipat? ai țipat ca proasta ... tu vroiai să te omor ... și te-am omorât ... așa că nu te mai plânge ... Gina sună și cere să-mi dea altă cameră cu un pat mai moale ... auzi tată, am văzut odată, mi-a arătat un tip pe care-l știam ... lucra la morgă ... am văzut niște poze la tipul ăsta ... cu otrăviți ... m-am jurat tată, că-i cu glonțul, că-i cu lațul ... stingeți lumina! ... că-i cu cuțitul ... oricum, numa’ cu otrava nu ... că să vezi tată chinuri pe bieții oameni ... să mor io că ți se face milă ... da’ tu cine ești? ... cine-i ăsta? ... ce-i arătarea asta? ... ce? ... ce spui? ... era măta borțoasă? ... și io ce treabă am că era borțoasă? ... cu tine? ... ia te uită unde a ajuns lumea asta ... da’ io ce vină mai am acu? ... exact ca poliția ... „tot îți dă ăștia injecția, nu vrei să recunoști și ... și noi o s’avem grijă dă tine’n pușcărie!” ... mă cac pă grija lor ... că când intri’n zăcătoare ca criminal în serie ... ești tare, se ferește toți dă tine ... nasol e după ce te bagă la separeu ... stai izolat ... ieși la aer doar câte un ceas ... nu mai vezi pe niminea ... da pân’atunci ești boier ... te știe toți dă frică ... ce mă doare că era măta borțoasă cu tine? ... ce, am pus-o io să fie borțoasă? ... da, în pârnaie e bine la comun ... te știe toți dă frică ... da’ la izolator ... și aia mică ce mai chițăia ... că cică ia plăcut ... că s-o mai violez și altă dată ... că ei așa’i place ... credea că-s prost ... să mă toarne de’ndată ... da’ și io ... auzi Gina ... și io i-am zis că da, că să se’ntoarcă cu spatele ... că s-o mai violez odată ... și când s-a’ntors, i-am spus ... m-ai înșelat, ăsta-i consimțit, nu-i viol, așa că te înșel și io ... e buni ciorapii ăștia dă nylon ... mai buni decât lațul din sfoară ... or veni toți? ... și ăia de stăteau cu gurile căscate? ... ce circ! ... ascultau și se excitau ... se și vedeau făcând așa ceva ... parcă aud și acum „fără amănunte obscene ...” ... da’ ei chiar asta vroia, amănunte d’astea ... dacă era după ei, mă lua la o bere, să le povestesc ... nu-i rău deloc să fii vedetă ... să se’nbulzească lumea’n jurul tău ... voi nu știți ... până și poliția s-a purtat frumos ... din domnule nu mai m-a scos ... bă, chiar nu stinge nimeni lumina? ... uite-l și pă puștiul vecinilor ... ții minte tată ce omor i-am tras? ... cât să fi avut? ... vreo opt ani? ... da, așa-i ... el este ... ăla de a venit taică-său să se plângă dă mine și l-ai luat tu la omor ... ehe, ce vremuri ... frumoase nu? ... e bine să fii vedetă ... poți să faci ce vrei ... și ziarele ... radiourile ... televiziunile ... ce să mai vorbim, voi fetelor m-ați făcut vedetă ... nu Căcat Gros, tu nu, că de tine nu știe nimeni ... și tu ce vrei? de ce nu te-au dezgropat? ... aici, io n-am nici o vină ... că atunci când am început să le spun că sunteți mai multe, anchetatorul a zis că trag dă timp ... și că douăzeci ajung ... asta e ... îmi pare rău ... și de proasta aia blondă ... aia de-i reporter sau ce pizda măsii o fi ... aia că cum ieșeam dă undeva, ea și era cu microfonul în gura mea ... de parcă vroia să mă omoare ... „regreți ce-ai făcut?” ... avocatu’ care-mi spusese tot timpul să nu vorbesc, acu’ că să terminase, nu mai era lângă mine ... așa că ... Liza fată, astupă tu fereastra asta dă belește ăștia ochii la noi ... așa ... „regreți ce-ai făcut?” ... da, regret, dar nu tot ... „ce regreți?” ... că erai următoarea pă listă și n-am mai apucat să ajung ... s-a îngălbenit și s-a pișat pă ea dă frică ... auzi tată? ... s-a pișat pă ea dă frică! ... păi atâta timp cât m-a pisat „regreți, îți pare rău?” ... și dacă-i spuneam adevărul, ce pricepea proasta? ... ai avut dreptate tată, asta-i o viață plină, să bei, să mănânci, să fuți, să nu-ți pese de nimeni ... Ela stinge lumina ... să dai cu cuțitu’ sau cu lațu’ ... asta-i viață ... că uite și bunicu’ ... când alții au intrat în armată să-și apere țara, el a intrat la pușcărie ... din ăia plecații s-a întors câțiva, unii între patru scânduri, alții de loc ... el a ieșit din pârnaie și când a scos oamenii uniformele era iară toți la fel ... și câte muieri a călărit el cu voie sau fără voie, una nu l-a’ntrebat dacă și-a slujit patria! ... să știi tu tată că de la el mi s-a tras ... nu nu-mi pare rău ... auzi, da’ muierea aia de-am luat-o cu binișorul, că cine mai e în casă? ... că dacă ne aude cineva ... aia de mi-a spus că bărbat-său e sus beat și doarme și că dacă o scap dă el, îmi dă tot ce vreau ... o știi? ... n-o știi? ... da’ patu’ ăsta’i parcă din ce în ce mai tare ... da, că cică dac’o scap dă bețivu’ ăla ... așa și pă dincolo ... ce dracu’ am dă nu mă pot mișca? ... da, cică s-o scap ... și cum îți spuneam, că dacă-mi pare rău ... nu, nu-mi pare rău ... mai devreme a venit și un popă ... ce rit o fi fost? ... habar n-am ... și i-am zis și popii ... dacă există ăl de sus, înseamnă că el m-a făcut așa, deci n-am nici o vină ... dacă există și ajung la judecată și are obrazul ... să nu recunoască ... asta ... degeaba-l mint io ... că-mi pare rău ... că el știe ... și atunci de ce să-l mint? ... că io’i spun sincer ... tu m-ai făcut așa, io ți-am ascultat porunca ... acum ... de ... ce ...să-mi ...pa ... ră ... rău ...” 

-         A treia! 

   „Stingeți lumina .... nu-i mai .... lăsați ... să ... mă ... pri ... veas .... că ..... luați-le de aici ..... ”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu