sâmbătă, 10 octombrie 2015

Revederi



  „ ... să vezi plictiseală ... să vezi iarăși plictiseală ... cine dracu` m-a pus să accept să-mi iau acum pantofii ăștia noi? ... deja mă strâng de-mi sar ochii din cap ... când voi îndrazni să pun și eu ca bărbatul picioru`n prag și să spun NU!? ... așa ar trebui să fac ... să spun nu ... mă cară la masa asta plicticoasă tocmai când ...”
-         Da dragă?
-         Iar nu merge ăsta!
-         Care ăsta?
-         Phoenul!
-         Phoenul? „ ... la ce i-o trebui acum phoenul? ... deja am transpirat ca un porc și ei îi arde de ... ”
-         Nu-i poți face nimic? Ori îl repari ori nu mai mergem și gata!
-         Uite o idee bună ...
-         Care? Să-l repari?
-         Nu, să nu mai mergem!
-         N-am chef de glume acum!
-         Dar nu glumeam, putem sta liniștiți acasă, căscăm gura la televizor, ne relaxăm și pe după-amiază ieșim prin oraș, ne plimbăm puțin, ne răcorim ...
-         Adică stăm să vezi prostia aia de meci, după aceea mergem și poate bem o bere - ne întâlnim și cu vreun zănatec de prieten de-al tău și îl comentați pe îndelete în timp ce eu mă minunez de ce nevastă-sa are părul verde, iar seara, mulțumiți, venim acasă! Poate mâncăm și niște mititei, nu-i așa? Sau semințe?
-         Păi ...
-         Mută-ți gândul! Imediat sunt gata și mergem! Faci phoenul, sau mai aștept mult după tine?
-         Lasă-mă să văd ce are ... „Doamne, Doamne cu ce-am greșit? ... de ce mă pedepsești? ... o să stau iar la masă ca un băț și or să se uite toți la mine ca la un exponat de muzeu în timp ce eu voi zâmbi ca un bou ca să n-o fac de râs! ... măcar dacă mi-ar plăcea mâncarea, dar tot mereu plec flămând de la ăștia ... flămând și scârbit ... carne tocată crudă ... pește crud ... ăștia de o friptură bună, pe grătar, neam de neamul lor n-au auzit ... scoici și tot felul de căcaturi ... vedea-i-aș eu mâncând așa și muncind ca mine ... unde ori fi sculele alea? ... ”
-         Îl faci sau nu?
-         Unde dracu`s sculele alea? Iar mi le-ai mutat de la locul lor?
-         Te rog fii civilizat! Nu ți le-am mutat ci ți le-am pus la un loc pe toate, că iar le-ai lăsat înșirate peste tot!
-         Te rog înțelege că sculele stau unde trebuie și că pentru mici reparații îmi trebuie și mie câte ceva, nu pot face mare lucru cu mâinile goale! Iar mi le-ai pus pe culori?
-         Nu dragă!
-         Ah, am înțeles, acum sunt pe dimensiuni ... sau pe forme? Fir-ar ale dracului de scule că m-am săturat ...
-         Hai, liniștește-te, eu doar le-am adunat la un loc, că erau împrăștiate ... păi ce-ai făcut, te-ai și îmbrăcat!?!
-         Da, sunt gata! N-ai spus tu să ne îmbrăcăm?
-         Vezi cum ești? Nici nu am apucat să mă usuc și tu ești gata!
-         Și ce dacă? Suntem la concurs?
-         Nu, nu suntem la concurs, dar până voi fi și eu gata sigur îți șifonezi pantalonii ...
-         Tu știi pe cineva care să nu îndoaie picioarele când merge? Sau când se așează? În final și la urma urmelor sunt pantaloni: dacă trebuiau să rămână neatinși, trebuiau făcuți din burlane de tablă, nu din cârpă! „ ... priza pare de vină, nu phoenul ...”
-         Așa ai făcut întotdeauna, că simt câteodată că faci intenționat ... ca rândul trecut, când te-am rugat „pune-ți papillon, pune-ți papillon!”, dumnealui NU și NU, cravată, gâtlegău ca tot omu`, că așa poartă prietenii lui ... și când am ajuns erai singurul cu cravată ... toți ceilalți aveau papillon ...
-         Eu la prânz port cravată, seara port papillon! „ ... este neagră priza, s-a pus în scurt, o desfac și-i refac legăturile ... numai să nu fie topită ... mai am vreuna de rezervă? ... ” De ce nu te usuci tu la altă priză? Asta-i în scurt și ar trebui schimbată ...
-         Dragă, numai aici văd bine cum mă aranjez, că doar de-aia te-am și rugat să-mi pui priză-n baie!
-         Bine, bine, să văd „ ... unde-or fi șurubelnițele alea? ... lasă că merge și cu asta spartă ... numai să fiu atent ... noroc că astăzi le-au tipizat de găsești aceleași șuruburi și contacte în toate ... ”
-         O poți face? Sau mai bine mă duceam la coafor?
-         Se face, stai liniștită că se face!
-         Trebuia să-ți scoți pantalonii, o să-i șifonezi îngrozitor!
-         Te rog lasă-mă o clipă liniștit! „ ... șurubul ăsta parcă-i sudat, nu vrea și pace, trebuie forțat ... numai să nu-mi scape ... am tras siguranțele? ... ”
-         Bineînțeles, că parcă tu-i calci! Nu te interesează dacă muncește altu` ... de ce ți-ai suflecat mânecile cămășii ... o șifonezi ...
-         „ ... scutură ... scutură tare ... se aude de departe ... ”
-         ... o s-o șifonezi ...
-         „ ... de foarte departe ...”
-         ... o ... s-o ...
-         „ ... ce spune? ... ”
-         ... o ...
-         „ ... Mama? ... ”
-         ...
-         „MAMA? Tu ești, mamă? Mama, ce faci, cum de ești aici? ... ce mă scutură atât de tare? ... mama ... lumina ... ce explozie de lumină ... ce vibrație ... ce frecvență ... da, vin și eu afară ... la joacă ... da, să trăiți, am înțeles, sunt planton schimbul ... mama ta de nesimțit, cum mă freci tu pe mine ... cu stângu`nainteeee, marș! ... facem echipele? ... pe cine alegi? ... cine strigă așa? ... frumoasă fată ... i-aș cere o întâlnire ... și dacă mă refuză? ... dacă mă refuză? ... dacă mă ... ce constantă este frecvența acestei vibrații ... aș spune că are cam 50 de Hz ... de unde provine oare? ... și urletul ăsta ... urletul de unde vine ... nu tata, n-am spart eu ... nu tata ... pe cuvânt că ... pe cuvânt ... aoleu, a scos cureaua ... măcar de-ar fi mama acasă să mă scape ... nu, nu l-am spart eu! ...    dă-mi la fund, de ce-mi dai peste mână!?! ... eu l-am spart și chiar merită o mamă de bătaie ... dar te știe tot cartierul ca regele țintașilor ... este bine știut, unde dă tata crește! ... să-i vezi pe toți ce ochi or să belească atunci când or vedea cu cine vin la petrecere ... deci așa-i în al nouălea cer? ... îmi place ... domnule, aș vrea să vă rog să fiți de acord cu căsătoria mea cu fiica dumneavoastră ... am gânduri foarte serioase ... sunt muncitor ... am terminat studiile și am un loc de muncă foarte bun și bine plătit ... eu nu stau în poartă! ... nu stau în poartă, eu sunt centru atacant ... nu-ți convine, du-te și joacă șotron cu fetele ... să nu cumva să spui cuiva, că dacă află tata mă omoară ... mai dă-mi și mie un fum ... și eu care credeam că-l prostesc ... uite ce-mi scrie: bravo că-ți dă permisie de o săptămână, până atunci ți-am trimis niște bani, să ai de buzunar ȘI DE ȚIGĂRI! ... n-a fumat în viața lui ... m-o fi mirosit ... ce tremurat m-a apucat ... de ce, că sunt ditamai omul, doar nu mă mai feresc de tata ... ce urlet ... ce urlet ... mamă, de ce ești în doliu? ... plânge mama ... plânge mama? ... bietul tata, a muncit ca un câine toată viața lui ... și nici pensia n-a apucat-o ... plânge mama ... hei, ușor, este înmormântare, de ce împingeți? ... ce om și socrul ăsta al meu ... să-l bag în pizda măsii de jigodie ... poate trimite flori dar nu poate veni la înmormântare ... ia te uită ce-a crescut cumnățica asta! ... cât să aibă acum? ... mâine poimâine și votează ... tata-i țeapăn și mie-mi arde de prostii ... nu mai zgâlțâi ... nu mai împinge ... nu mai tremura ... nu mai țipa ... ce înseamnă oare explozia asta de lumină? ... nunta ... s-a terminat ... bine că ne-am scos banii ... s-a văzut oare că-i gravidă? ... și acum ce dacă? ... ce obicei în familia asta ... să pună câte un deget în pahar în loc să-l umple ... m-am ajuns ... cu toate mă împac, numai cu muzica simfonică nu ... mă adoarme ... da mamă, mergem la doctor, că prea ai slăbit ... nu contează ce zice, vedem ce ai și te tratezi și te faci bine ... mamă, știi doar că banii nu sunt o problemă, se poate? ... cancer ... de mult te-am văzut că slăbești ... frumoasă fată ... și că nu mai ai putere ... da` de ce n-ai spus? ... să nu mă deranjezi ... să nu mă deranjezi? ... dar ce vorbă-i asta, să nu mă deranjezi ... trei luni doctore? ... cu noroc? ... nu se poate face nimic? ... este prea târziu? ... măi tată, las-o mai moale cu chiuiturile, că mă faci de râs ... se uită toată lumea la tine ... ce tremurat ... ce urlet ... nu mai împingeți, vă rog nu ... așa-i, te-ai văzut bunic, dar nu mă face de râs, că uite că și tasu`i bunic și nu face așa tămbălău ... ei hai, nu te supăra ... mă doare capul ... mă doare capul rău ... m-am îmbătat? ... lumină ... explozie de lumină ... mă doare capul ... nu sunt beat ... nu-mi vine să vomit ... nu sunt amețit ... când mi s-a născut băiatul am făcut-o lată ... lată ... nu mă ridica, am băiat, lasă-mă aici, aici e rece și bine ... nu, nu răcesc, lasă-mă dracului aici ... da, am băut ... și ce dacă ... sunt bucuros ... și ce mă doare pe mine ce-o să zică măta? ... frumoasă casă ... amărâtul ăla pe care l-am angajat a fost șef de promoție ... un deștept ... și uită-te la el ... lumină, explozii de lumină ... câte examene am luat eu datorită lui ... hai să-ți prezint o prietenă a prietenei mele ... hai nu fi timid ... n-am spart eu geamul ... n-am fumat ...  n-am copiat ... mă doare capul ... a încetat vibrația ... de ce mă învârt? ... de ce mă soarbe ... de ce și ce ... joc și eu ... să facem alegerile ... poker pe bani? ... fie și poker pe bani ... am pierdut toată bursa ... ce urlet ... nu mai împingeți ... ajunge ... parcă era altfel prima zi de școală pe vremea noastră ... uite că am ... da, am cheia de gât ... deci nu mai sunt pedepsit și pot să ies la joacă cu băieții ... să nu trântesc ușile ... de la uși vine zgomotul ăsta oare? ... de ce mă rotesc ... și nu amețesc ... vibrația s-a oprit ... biata mama, n-a mai rămas nimic din ea ... mă întreb cum au îmbrăcat-o ... groaznică boală ... parcă a măcinat-o prin interior ... a mâncat-o ... ce ușurare este să plângi ... nu-i așa tată? ... știu, unde dă tata crește ... știu că te-a durut sufletul ... știu ... dar uite-o pe biata mama ... nici zgomot nu se mai aude ... știți ce bine-mi este acum, cu voi amândoi alături? ... acum înțeleg ce bine era în copilărie ... lumină? ... iar explozie de lumină? ... MAMĂ! ... TATĂ!
-         ... din fericire are o constituție solidă iar dumneavoastră ați sunat imediat la urgențe ... și pot spune că ați fost foarte inspirată că ați decuplat siguranțele, că v-ați grăbit, altfel nu scăpa! Dacă nu vă grăbeați, nu-și mai revenea! Acum însă ...
-         „ ... ce încântată îl privește pe puștanul ăsta de doctor ... o fi doctor? ... ”
-         Da, aveți dreptate domnule doctor, am fost inspirată cum sunt eu mai întotdeauna ... deși, câteodată graba strică treaba ... nu-i așa?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu